Задачите!

Задача 1. Докажете, че
може да бъде корен на многочлен с цели коефициенти.
Задача 2. Може ли степен с ирационална основа и ирационален показател да бъде рационално число?
Задача 3. Решете системата
.
Задача 4. Намерете стойностите на реалния параметър
, за които корените на уравнението
са последователни
---------- членове на геометрична прогресия.
Задача 5. За кои стойности на реалния параметър
уравненията -
- и-
--имат общ корен?
Задача 6. В триъгълник
,
.
е точка от
, а
- от
и
а
-----------
. Пресметнете стойноста на сумата
.
Ще има още!!!
Задача 7. Да се намерят стойностите на реалния параметър
, за които неравенството
-----------\left ( \frac{x^{2}-x+1}{x^{2}+x+1} \right )^{2}-4a\left ( \frac{x^{2}-x+1}{x^{2}+x+1} \right )+9(a-1)\leq 0)
------------е изпълнено за всяко реално
.
Задача 8. Да се намерят стойностите на реалния параметър
, за които уравнението
-----------^{2}-a\left ( x^{2}+x+1 \right )\left ( x^{2}+1 \right )+\left ( x^{2}+1 \right )^{2}=0)
-----------има поне един реален корен.
Задача 9. Да се намерят стойностите на реалния параметър
, за които неравенството
-----------
----------- е изпълнено за всяко
.
И още!!! И още!!!
Задача 10. Докажете, че общите хорди на три, две по две пресичащи се и неминаващи и трите през една точка, окръжности имат обща точка.
------------(Задачата е решавана на предишни занимания! Да се припомни!)
Задача 11. Точката
е среда на страната
на
. Ако
е височината към страната
, а
е височината към страната
на
------------ триъгълника и правата
пресича правата
в точка
, да се докаже, че
, където
е ортоцентъра на триъгълника
-----------
.
Задача 12. За една аритметична прогресия е дадено, че -
- и -
.
-------------Да се намери
на геометрична прогресия, първият член на която е равен на първия член на аритметичната прогресия, а частното и е
------------ равно на най-голямата стойност на функцията=\frac{x}{ 1+x^{2}})
Задача 13. Намерете стойностите на реалния параметър
, за които корените на уравнението
------------x^{2}+4a(a+2)x-4(a^{2}-1)=0)
------------са последователни членове на аритметична прогресия.
Задача 14. Уравнението
има два различни реални корена. Намерете броя на различните реални корени на уравнението
------------
.
Задача 15. Намерете всички стойности на
, за които неравенството
------------x^{3}+(1-2a)x^{2}-6x+5+4a-a^{2}<0)
------------е изпълнено за поне една стойност на
от интервала 
Задача 2. Може ли степен с ирационална основа и ирационален показател да бъде рационално число?
Задача 3. Решете системата
Задача 4. Намерете стойностите на реалния параметър
---------- членове на геометрична прогресия.
Задача 5. За кои стойности на реалния параметър
Задача 6. В триъгълник
-----------
Ще има още!!!
Задача 7. Да се намерят стойностите на реалния параметър
-----------
------------е изпълнено за всяко реално
Задача 8. Да се намерят стойностите на реалния параметър
-----------
-----------има поне един реален корен.
Задача 9. Да се намерят стойностите на реалния параметър
-----------
----------- е изпълнено за всяко
И още!!! И още!!!
Задача 10. Докажете, че общите хорди на три, две по две пресичащи се и неминаващи и трите през една точка, окръжности имат обща точка.
------------(Задачата е решавана на предишни занимания! Да се припомни!)
Задача 11. Точката
------------ триъгълника и правата
-----------
Задача 12. За една аритметична прогресия е дадено, че -
-------------Да се намери
------------ равно на най-голямата стойност на функцията
Задача 13. Намерете стойностите на реалния параметър
------------
------------са последователни членове на аритметична прогресия.
Задача 14. Уравнението
------------
Задача 15. Намерете всички стойности на
------------
------------е изпълнено за поне една стойност на